Eksperci podkreślają, że stałe przebywanie z hospitalizowanym dzieckiem jest niezwykle ważne zarówno dla małych pacjentów, jak i ich mam. Kobietom zapewnia komfort psychiczny, dzieciom pomaga oswoić się z nową sytuacją i obcymi ludźmi oraz szybciej wrócić do zdrowia. Jest to istotne nie tylko w przypadku noworodków karmionych mlekiem matki. Dlatego z inicjatywy marki Pampers i Fundacji Polsat w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku otwarto w czerwcu Pokój dla Mam, które towarzyszą swoim pociechom podczas leczenia szpitalnego.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska, 90 proc. polskich rodziców skarży się na ograniczone możliwości nocowania w szpitalu. W większości placówek dorośli zmuszeni są spać na korytarzach lub na krzesłach przy łóżkach swoich dzieci.
– Niemal 50 proc. Polaków, z którymi rozmawialiśmy, wskazywało, że sami bądź ich bliscy byli w sytuacji, kiedy chcąc towarzyszyć dziecku w szpitalu, musieli przynosić ze sobą karimaty czy śpiwory, by na nich przespać noc – mówi agencji informacyjnej Newseria Mariola Mirek, menadżer ds. komunikacji marki Pampers w Procter & Gamble.
Projekt „Wspólnie dbamy o bobasy” ma na celu wspieranie mam w ich trudzie opieki nad dzieckiem poprzez tworzenie przyjaznych im przestrzeni czy angażowanie całej rodziny i społeczeństwa w wychowanie dziecka. Pierwszą inicjatywą zrealizowaną w ramach tej kampanii jest Pokój dla Mam w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Znajdują się w nim cztery łóżka, szafa na ubrania, łazienka z prysznicem i pralko-suszarką oraz aneks kuchenny. Dodatkowo korzystające z pokoju mamy mają do dyspozycji produkty codziennego użytku, takie jak płyn do mycia naczyń, szampony i odżywki do włosów, pasty do zębów, podpaski oraz produkty do prania.
– Zdaję sobie sprawę z tego, że pobyt mamy w szpitalu z chorym dzieckiem jest trudnym doświadczeniem, dlatego chcemy ułatwić jej ten czas. Chcemy wspierać mamy w takim zakresie, w jakim możemy, nie tylko oferując produkty do pielęgnacji noworodków i małych dzieci, lecz także poprzez takie pokoje jak ten przy Oddziale Pediatrycznym w Otwocku – mówi Mariola Mirek.
Tworząc „Pokój dla Mam” marka Pampers dołączyła do projektu realizowanego przez Fundację Polsat, która działa na rzecz poprawy opieki zdrowotnej polskich dzieci. Organizuje ogólnopolskie kampanie, z których dochód przeznaczany jest na zakup sprzętu medycznego do szpitali i placówek zdrowia opiekujących się dziećmi. Finansuje też liczne zabiegi, leki i terapie oraz sponsoruje remonty i modernizacje placówek medycznych. W tym roku Fundacja realizowała modernizację Oddziału Pediatrycznego w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku.
– Oczywiście było pytanie, czy znajdzie się przestrzeń na zaaranżowanie „Pokoju dla Mam” w Powiatowym Centrum Zdrowia w Otwocku. Okazało się, że po rozmowach z panią prezes placówki i z panią ordynator tę przestrzeń znaleźliśmy. W trakcie trzymiesięcznego remontu udało się ją wyremontować i zagospodarować tak, że mogła trafić do rąk mam z Otwocka i okolic – mówi Mariola Mirek.
Rocznie na oddziale tym hospitalizowanych jest ponad tysiąc dzieci, zarówno noworodków, jak i nieco starszych. Często trafiają tam maluchy, które z braku miejsc, mimo skierowania, nie zostały przyjęte do Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” lub muszą wykonać badania diagnostyczne z długim terminem oczekiwania. Remont prowadzony przez Fundację Polsat objął całościową modernizację Oddziału Pediatrycznego, w tym wymianę instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania. Marka Pampers planuje otwarcie kolejnych pokoi dla mam w innych placówkach medycznych w Polsce.
– Chcemy poprzez ten projekt pokazywać, że wszyscy mamy ogromną rolę do odegrania w pomaganiu, we wspieraniu mam w trakcie wychowania małego dziecka. Wiemy, że wychowanie dziecka jest bardzo trudnym procesem. Mama jest najważniejsza, ale potrzebuje wsparcia – mówi Mariola Mirek.
Mówi: Mariola Mirek, menadżer ds. komunikacji marki Pampers, Procter & Gamble
Źródło: NEWSERIA
Leave a Reply